Numele noii arene din Ghencea, pe care CSA Steaua evoluează în Liga 2, ar putea fi modificat în schimbul sumei de 5 milioane de euro. România s-ar alinia astfel țărilor din vestul Europei, unde cele mai moderne stadioane își cedează deja de mulți ani numele unor companii celebre.
România se aliniază țărilor din vestul Europei, iar după ce s-a aflat că stadionul din Giulești va purta numele unui sponsor, acum a venit rândul noii arene din Ghencea, pe care evoluează CSA Steaua, să primească o ofertă pentru schimbarea numelului, în schimbul a 5 milioane de euro.
Anunțul este făcut de site-ul as.ro, care susține că negocierile dinte reprezentanții CSA Steaua și compania ofertantă se desfășoară deja de peste trei luni de zile.
Potrivit sursei citate, este vorba despre o companie din domeniul financiar, care este dispusă să plătească un contract de 5 milioane de euro, pentru da numele arenei în următorii 5 ani.
Astfel, contractul încheiat de CSA Steaua l-ar depăși cu mult pe cel al rapidiștilor. Aceștia și-au cedat numele arenei tot pentru următorii 5 ani, dar suma care le va intra în conturi va fi de 3 milioane de euro (n.r. – 600 de euro anual).
Revenind la stadionul celor de la CSA Steaua, tranzacția s-ar putea finaliza în prima parte a anului 2023, urmând ca la Campionatul European U21, găzduit de România și Georgia, arena să poarte deja numele sponsorului.
Cluburile mari de fotbal din vestul Europei recurg deja de ani buni la astfel de practici pentru a-și completa bugetele. „Allianz Arena”, stadion pe care evoluează Bayern Munchen, „Emirates Stadium, pe care joacă cei de la Arsenal, sau cel mai recent, „Spotify Camp Nou”, renumita arena a celor de la FC Barcelona, sunt doar câteva dintre multele exemple.
Catalanii și-au cedat numele stadionului chiar în vara acestui ani, renumitei companii suedeze de streaming audio.
În această vineri, 1 iulie, începe oficial parteneriatul dintre FC Barcelona și Spotify, cea mai populară platformă de streaming audio din lume devenind partenerul principal și partenerul oficial de streaming audio al clubului.
Ca parte a acordului, compania suedeză devine, de asemenea, parte din numele stadionului, care de astăzi poartă pe fațada tribunei sale o nouă pictură murală cu jucătorii Pedri, María León, Ansu Fati, Alexia Putellas și Aitana Bonmati, de la echipele de masculin și feminin, precum și numele Spotify Camp Nou în centru și pe laterale.
În calitate de partener principal, Spotify va apărea, de asemenea, din acest sezon, 2022/23, și timp de patru ani după aceea, pe partea din față a tricourilor de fotbal la masculin și feminin, precum și pe partea din față a kiturilor de antrenament ale celor două echipe pentru următorii trei ani”, au transmis catalanii, potrivit fcbarcelona.com, la data de 1 iulie 2022.