În ultimii ani, numărul trotinetelor electrice a crescut surprinzător de mult. Mai nou, vedem zilnic tineri circulând cu trotinetele din aplicațiile de ride-sharing. Ei bine, Primăria Capitalei vrea să schimbe regulile în acest sens. Cine nu mai are voie să le conducă trotinetele electrice prin București, puteți afla în continuare.
Primăria Bucureștiului are de gând să modifice regulile pentru trotinetele din aplicațiile de ride-sharing. După cum vă spuneam, tinerii cu vârste de sub 14 ani nu vor mai avea voie să circule cu acestea. Noul regulament pentru trotinete a fost dezbătut în Consiliul General al Capitalei pe 31 octombrie.
Mai multe propuneri urmau să fie votate. Printre noile modificări se numără și cea cu privire la modul în care sunt parcate trotinetele electrice. Utilizatorii acestor vehicule trebuie să le parcheze într-un mod corespunzător, să nu le lase la voia întâmplării, pe trotuare mai înguste de 2 m, pe carosabil sau pe spațiile verzi.
O altă regulă cu privire la parcare, trotinetele trebuie să fie parcate pe trotuar la o distanță îndeajuns de mare de mașini. În plus, tinerii sub 16 ani vor fi obligați să poarte casca de protecție în timp ce le conduc.
Potrivit proiectului, trotinetele vor putea circula doar pe drumuri pe care viteza maximă este de 50 km/h. Oamenii le vor folosi acolo unde există piste pentru biciclete, altfel vor circula pe carosabil, nu pe trotuar.
La articolul 6 al proiectului supus la vot se arată că trotinetele nu vor mai putea fi condus prin grădini publice sau parcuri. De asemenea, utilizatorii acestora nu vor mai avea voie să folosească dispozitive electronice (telefoane, tablete, căști etc.) în timpul mersului.

De ce își doresc autoritățile să schimbe regulamentul cu privire la trotinetele electrice? Ei bine, toate aceste propuneri vin în contextul în care, în ultimii ani, numărul accidentelor în care sunt implicate trotinetele electrice a crescut semnificativ.
Potrivit statisticilor, în 2022, numai în Capitală s-au produs 77 de accidente grave, iar o persoană și-a pierdut viața. De asemenea, în primele nouă luni ale anului curent, nu mai puțin de 30 de accidente au fost semnalate. În concluzie, autoritățile au decis că este nevoie de noi reguli, inclusiv de unele cu privire la limita de viteză.