După meciul dintre FCSB și Farul Constanța din runda a 24-a și dialogul cu arbitrul VAR, Comisia Centrală a Arbitrilor a cerut clarificări de la furnizorul de tehnologie VAR.
Acestea se referă la momentul din minutul 58, când un gol al echipei Farul Constanța a fost invalidat pentru ofsaid.
În meciul din etapa a 24-a dintre FCSB și Farul Constanța, a avut loc o situație controversată legată de utilizarea tehnologiei VAR (Video Assistant Referee). În centrul atenției a fost o decizie de ofsaid care a dus la anularea unui gol al echipei oaspete.
Arbitrul VAR a informat Comisia Centrală a Arbitrilor (CCA) că faza respectivă a fost examinată de trei ori în timpul meciului, iar în fiecare caz, rezultatul a fost același cu cel prezentat pe transmisiunea live a partidei. Deși distanța dintre atacant și ultimul apărător părea neobișnuit de mare, decizia de ofsaid generată de sistemul VAR a fost validată.
În urma acestei situații, CCA a cerut un punct de vedere din partea operatorilor VAR pentru a clarifica situația. Reprezentanții furnizorului de tehnologie VAR au răspuns cu o informare oficială trimisă către CCA:
„La meciul FCSB – Farul Constanța din etapa 24 a existat o situație de analiză a unei posibile poziții afară din joc, soluționată greșit de către operatorul de reluări, acest fapt conducând la anularea unui gol marcat de echipa oaspete. Operatorul de reluări nu a respectat întocmai procedura de trasare a liniilor aferente jucătorului aflat în atac, acest lucru ducând la apariția unor denaturări ale distanțelor dintre jucătorii implicați în analiza fazei suspecte de ofsaid.
Operatorul de reluări a utilizat greșit procedura numită triangulație, folosită atunci când un jucător se află cu o parte a corpului în aer și, astfel, rezultatul analizei a fost unul eronat. De menționat faptul că analiza a durat mai mult decât în mod obișnuit pentru a stabili cu exactitate momentul lovirii mingii, proces dependent de sincronizarea camerelor de filmat, și pentru că procesul de analiză a fost repetat de trei ori, de fiecare dată cu același rezultat eronat. Pentru greșeala din meci operatorul de reluări a fost sancționat și reținut de la delegări pe o perioadă nedeterminată”.