Tânărul pilot belgian Dilano van’t Hoff (18 ani) a decedat sâmbătă în urma unui grav accident produs pe circuitul belgian de la Spa-Francorchamps.
Tragedia a avut loc în timpul unei curse contând pentru Formula Regional European Championship by Alpine, în care Dilano van’t Hoff a concurat sub culorile echipei MP Motorsport.
Pilotul olandez Max Verstappen, dublu campion mondial de Formula 1, care a câștigat azi Marele Premiu al Austriei, al șaptelea succes din acest sezon, a postat un mesaj pe Twitter în care deplânge dispariţia compatriotului său.
„Sunt extrem de trist după ce am auzit astăzi vestea despre Dilano. Vreau să transmis condoleanţe familiei şi apropiaţilor lui Dilano. Odihnească-se în pace”, a scris Verstappen în mesajul său.
Circuitul belgian de la Spa-Francorchamps pare blestemat, pentru că acolo au mai fost și alte incidente, unul la fel de grav precum cel de acum.
În 2019, în Formula 2, Anthoine Hubert, pe atunci în vârstă de 22 de ani, a murit în urma unui alt accident.
Preşedintele Federaţiei Internaţionale de Automobilism (FIFA), Stefano Domenicali, a transmis la rândul său condoleanţe, într-un mesaj postat pe Twitter.
„Dilano a murit în timp ce îşi urma visul de a atinge vârful sportului cu motor. Alături de întreaga comunitate a sportului cu motor, gândurile noastre sunt alături de familia lui şi de ce dragi”, a precizat Domenicali.
Dacă Verstappen a dorit să nu facă mare tam-tam pe marginea acestui subiect, în schimb Fernando Alonso și Lance Stroll sunt de o cu totul altă părere.
Spaniolul le cere organizatorilor să analizeze foarte bine cauzele și să ia măsurile cuvenite.
”Nu știu dacă este vorba doar despre circuit, sau despre viteză și vizibilitate. Cred că vizibilitatea este cea mai importantă. Nu este vorba că nu putem conduce când circuitul este ud – că tot vedem steaguri roșii și întârzieri, ceea ce îi frustrează pe fanii de acasă -, dar așa sunt monoposturile acum, vizibilitatea este atât de proastă încât nu putem conduce la anumite viteze pe unele circuite.
Așa că nu știu dacă problema este neapărat la Spa. Cred că nici la Monza, dacă o mașină este oprită pe mijlocul circuitului în linia dreaptă, nu o poți vedea. Nu putem permite să se mai întâmple așa ceva, trebuie să fi fost ultima dată. Cu siguranță, aș reconfigura câteva viraje periculoase. Nimeni nu vrea să vadă accidente periculoase.
Sunt circuite stradale, precum cel din Baku, unde dacă te lovești vei rămâne întotdeauna pe circuit, dar circuli la 120 de kilometri pe oră și vizibilitatea este bună. În schimb, atunci când conduci cu 300 de kilometri pe oră, nu vezi nimic”, a reacționat Alonso.
Și canadianul cere măsuri urgente, mai ales că acolo urmează curse în toate categoriile Marelui Circ.
”Trebuie să facă ceva. Peste câteva săptămâni ne vom juca din nou cu focul. Și nu numai noi, dar și copiii din F2, F3, toți cei care trec prin acel viraj la Spa în fiecare săptămână.
Chiar dacă circuitul este uscat, poți pierde controlul monopostului, să lovești zidul și să revii în mijlocul circuitului. Dacă un alt monopost vine spre tine cu 300 de kilometri la oră, ești terminat”, a spus și Stroll.