Așa s-a ales praful de Charles Leclerc și Ferrari în Marele Premiu al Ungariei. Cum comentează șeful echipei

Gabriel-Alexandru Ioniță / 02.08.2022, 17:01
Așa s-a ales praful de Charles Leclerc și Ferrari în Marele Premiu al Ungariei. Cum comentează șeful echipei

Ferrari a suferit o nouă dezamăgire cruntă în acest sezon de Formula 1, de această dată în Marele Premiu al Ungariei, de la Hungaroring. Deși au început cursa de pe locurile doi și trei ale grilei de start, Carlos Sainz și Charles Leclerc au încheiat cursa doar pe locurile 4 și 6. După un lanț de evenimente care au stârnit furia celor doi piloți, dar și a fanilor Scuderiei.

Cei din urmă au acuzat că motivul pentru care Ferrari a ratat prezența pe podium în Ungaria a fost reprezentat de decizii total neinspirate luate de strategii echipei italiene, de schimburi lente, dar și de probleme grave ale celor două monoposturi.

Cum a explicat directorul Ferrari dezastrul din Ungaria

În viziunea analiștilor, totul a culminat cu decizia luată în turul cu numărul 40. Atunci, Charles Leclerc se distanțase la 5 secunde față de Russell. Moment în care a fost chemat la boxe pentru a-i fi schimbate pneurile medii, pe care le avea de 17 tururi, cu unele hard. Decizia s-a dovedit a fi una total neinspirată, întrucât anterior piloții care foloseau astfel de pneuri hard s-au confruntat cu mari dificultăți, în special cei de la Alpine.

Același lucru s-a întâmplat din acel moment și cu monegascul de la Ferrari, care după ce ajunsese pe 3, în spatele lui Sainz și Russell, a fost depășit și de Max Verstappen. Atunci, Leclerc a răbufnit și a exclamat pe radio: „Pneurile sunt de tot c*****l!”. Ulterior, în turul 55, el a fost chemat din nou la boxe, pentru a treia oară, pentru a-i fi montate pneuri soft. În urma acestei intrări la boxe, monegascul a ajuns pe locul 6, la 6 secunde în spatele lui Sergio Perez. Iar până la final nu a mai putut recupera nicio poziție.

În paralel, Carlos Sainz, celălalt pilot de la Ferrari, care s-a aflat chiar pe primul loc la un moment, dat a terminat cursa din Ungaria doar pe locul 4, tot din cauza unor schimburi lente. Din acest motiv, Scuderia a ajuns ținta ironiilor adversarilor, și chiar a propriilor fani. Mai ales că nu a fost prima dată când italienii au întâmpinat astfel de probleme în acest sezon.

Binotto consideră că greșelile strategilor au fost provocate de performanța scăzută a mașinii

Astfel, Mattia Binotto, directorul echipei italiene, a simțit nevoia să iasă cu explicații după weekend-ul dezastruos. El a încercat să mute atenția de la erorile făcute de strategi și a spus că acestea au fost provocate de faptul că mașina nu a funcționat la parametrii optimi.

Suntem cu siguranță frustrați, speram la un rezultat mai bun. Mai mult decât atât, suntem frustrați pentru că mașina nu a funcționat așa cum ne-am dorit. Sigur, putem vorbi despre strategie, dar reprezintă doar o consecință a faptului că mașina nu mergea cum trebuie.

Am considerat că pneurile dure ar fi suficient de rapide pentru a ne ține în cursă și a avea o poziție bună în tururile de final. Per total, nu au funcționat așa cum ne așteptam din cauza mașinii.

Nu am fost rapizi, trebuie să ne concentrăm pentru a vedea de ce. A fost pentru prima dată în acest sezon când mașina nu a funcționat cum trebuie”, a spus Mattia Binotto.

Directorul Ferrari, „scut” în jurul strategilor echipei

Mai mult, directorul Ferrari a ținut să le ia apărarea strategilor echipei, care au fost taxați dur de fani de fiecare dată când au greșit. Binotto a precizat că aceștia și-au făcut treaba foarte bine în mai multe rânduri în acest sezon.

Eu privesc întregul sezon. Am avut strategia corectă în Austria, strategia corectă în Franța. Uneori facem alegerile corecte, alteori greșim. Toată echipa este grozavă. Îi sprijin în întregime pentru că am încredere în ei”, a mai spus directorul Scuderiei.

CITEȘTE ȘI Anunț de ultimă oră în Formula 1! Un cvadruplu campion mondial se retrage