Generația de Aur a fotbalului românesc a întâmpinat recent o problemă cu Federația Română de Fotbal (FRF). Ei au dorit să folosească emblema din 1994 pentru un eveniment special, dar FRF nu le-a acordat permisiunea.
Gică Popescu, unul dintre membrii de seamă ai Generației de Aur, și-a exprimat nemulțumirea față de această decizie. Într-o conferință de presă, el a declarat: „Eu am făcut un demers către Federația Română de Fotbal și răspunsul a fost scurt. Au spus că sunt de acord să facem o cesiune temporară a emblemei, dorind cei de la FRF să ia legătura cu persoana fizică sau juridică care se ocupă de acest eveniment”.
Cu toate acestea, condițiile impuse de FRF au fost considerate inacceptabile de către Generația de Aur. FRF a permis utilizarea emblemei doar pe tricourile de joc, fără sponsori, și a interzis comercializarea tricourilor. „Când am citit primul punct, am spus că e OK. Dar apoi au spus că sunt de acord ca emblema să apară doar pe tricourile de joc, pe care le vor folosi jucătorii și fără sponsori. Știți că un astfel de eveniment, fără sponsori, nu se poate organiza, e imposibil”, a adăugat Popescu.
În consecință, Generația de Aur a fost nevoită să renunțe la ideea inițială și să creeze un tricou nou cu propria lor emblemă. Popescu a subliniat că aceste tricouri vor fi vândute în număr mare, considerând că acest lucru ar fi „palma cea mai mare pe care publicul poate să o dea celor care nu ne-au lăsat să folosim emblema pe care noi am făcut-o mare și care nu mai există. Știți foarte bine că Federația Română de Fotbal și-a schimbat emblema cu care echipa națională joacă pe piept.
Asta este, nu s-a putut, am fost nevoiți să facem acest lucru. Sunt convins că nu emblema va fi importantă pentru spectatori, ci faptul că vor avea tricoul pe care noi îl vom îmbrăca ultima data pentru echipa națională”.
Popescu a continuat, remarcând că FRF și-a schimbat emblema cu care echipa națională joacă pe piept. El a concluzionat: „Sunt convins că nu emblema va fi importantă pentru spectatori, ci faptul că vor avea tricoul pe care noi îl vom îmbrăca ultima dată pentru echipa națională”.
FRF a explicat refuzul său, afirmând că emblema utilizată la Campionatul Mondial din 1994 este o marcă înregistrată a FRF. Pentru a permite utilizarea acesteia de către o terță parte, era necesar să se comunice persoana organizatoare a evenimentului și să se încheie un contract de cesiune temporară a mărcii. FRF a mai precizat că nu poate accepta utilizarea siglei împreună cu denumiri, sigle, mărci, reprezentări grafice etc ale unor terțe persoane juridice, parteneri comerciali sau sponsori ai evenimentului, pentru a evita un conflict de brand cu actualii sponsori și parteneri comerciali ai FRF și ai echipei naționale a României.
„Sigla FRF utilizată pe echipamentul de joc în cadrul jocurilor contând pentru turneul final al FIFA World Cup 1994 reprezintă o marcă înregistrată FRF. Prin urmare, pentru a se putea exprima acordul de utilizare a acesteia de către o terță parte, precum și limitele acestei utilizări, era necesar a se comunica persoana (fizică sau juridică) organizatoare a evenimentului, urmând a se încheia un contract de cesiune temporară a mărcii cu aceasta.
Totodată, i s-a transmis domnului Popescu faptul că FRF nu poate accepta utilizarea siglei împreună cu denumiri, sigle, mărci, reprezentări grafice etc ale unor terțe persoane juridice, parteneri comerciali sau sponsori ai evenimentului, FRF nefiind implicată în organizare, pentru a evita astfel un conflict de brand cu actualii sponsori și parteneri comerciali ai FRF și ai Echipei naționale a României.
Domnul Gheorghe Popescu nu a mai revenit cu precizările solicitate, aceasta fiind singura comunicare avută pe acest subiect între FRF și domnul Popescu” – explicația celor de la FRF.
Federația Română de Fotbal a venit și cu un comunicat oficial în care își explică decizia:
”Având în vedere declarațiile făcute de domnul Gică Popescu, referitoare la solicitarea de a folosi fosta siglă a Federației Române de Fotbal, facem următoarele precizări:
La data de 9 ianuarie 2024, domnul Gheorghe Popescu a solicitat dreptul de a folosi vechea siglă a FRF.
După analiza cadrului legal și contractual în care FRF își desfășoară activitatea, răspunsul FRF către domnul Gheorghe Popescu a fost transmis în data de 15 ianuarie 2024.
Sigla FRF utilizată pe echipamentul de joc în cadrul jocurilor contând pentru turneul final al FIFA World Cup 1994 reprezintă o marcă înregistrată FRF. Prin urmare, pentru a se putea exprima acordul de utilizare a acesteia de către o terță parte, precum și limitele acestei utilizări, era necesar a se comunica persoana (fizică sau juridică) organizatoare a evenimentului, urmând a se încheia un contract de cesiune temporară a mărcii cu aceasta.
Totodată, i s-a transmis domnului Popescu faptul că FRF nu poate accepta utilizarea siglei împreună cu denumiri, sigle, mărci, reprezentări grafice etc ale unor terțe persoane juridice, parteneri comerciali sau sponsori ai evenimentului, FRF nefiind implicată în organizare, pentru a evita astfel un conflict de brand cu actualii sponsori și parteneri comerciali ai FRF și ai Echipei naționale a României, care beneficiază de exclusivitate, conform contractelor semnate.
Domnul Gheorghe Popescu nu a mai revenit cu precizările solicitate, aceasta fiind singura comunicare pe acest subiect între FRF și domnul Popescu”.