PlaySport.ro continuă seria dezvăluirilor legate de patrimoniul clubului de fotbal Dinamo. Când spunem „clubul de fotbal Dinamo” ne referim la echipa din liga secundă. Formația care își desfășoară activitatea în administrația SC Dinamo 1948 SA, societate aflată, din septembrie 2021, în reorganizare judiciară (insolvență). Este vorba de clubul care este susținut, într-un procent covârșitor, de suporteri.
În prezent, sub aceeași denumire, „Dinamo”, își desfășoară activitatea alte două formații, în liga a treia (Clubul Sportiv Dinamo), respectiv în Liga 4, Clubul Sportiv Fotbal Club Dinamo. Un vârtej al orgoliilor care, în ultima perioadă, s-a învolburat pe frontul patrimoniului.
Mărcile, culorile, palmaresul, dreptul de folosință sportivă și comercială au reprezentant puncte de interes pentru fanii clubului din Șoseaua Ștefan cel Mare și, nu de puține ori, motiv de scandal între SC Dinamo 1948 SA, Clubul Sportiv Fotbal Club Dinamo („Dinamo- Badea”), respectiv Clubul Sportiv Dinamo. În acest trimvirat s-au născut multe contre, unele la nivel daclarativ, altele sub forma unor notificări sau chiar procese.
Ultimul episod a avut loc în primăvară, atunci când Clubul Sportiv Fotbal Club Dinamo („Dinamo- Badea”) a notificat conducerea SC Dinamo 1948 SA cu referire la dreptul de folosință comercială asupra titlului „FC Dinamo”, respectiv a mărcii cu cei doi câini prezenți în herbul stemei.
Această mișcare a avut și urmări, astfel că, sub amenințarea unui proces cu daune stipulate în notificare de un milion de euro, oficialii de la SC Dinamo 1948 SA au fost nevoiți să schimbe domeniul site-ului oficial, din fcdinamo.ro, în dinamo1948.ro.
În plus, a fost demarată o campanie de rebranding prin care oficialii, fanii, gloriile, sub umbrela unui punctaj definit, au ales o nouă marcă.
În urma acestui concurs de creație și vot, care a durat mai bine de o lună, dinamoviștii din toate sferele au ales o nouă marcă, au renunțat la câini și au revenit la „D-ul” stilizat, element apărut în viața clubului încă de la înființare și în mai multe perioade ale istoriei, printre care, cel mai important, deceniul 1980-1990, atunci când Dinamo a avut cele mai bune performanțe din istorie.
Până în acest moment, stema aleasă de suflarea dinamovistă nu a fost folosită vreodată, nici pe plan sportiv, nici comercial. În momentul în care conducătorii au vrut să intre în piață cu această nouă marcă, motivul invocat a fost că, pentru a putea fi rulată, este nevoie, conform statutului SC Dinamo 1948 SA, de o decizie a Adunării Generale a Acționarilor. Și asta nu e tot! Oficialii aveau să afle cu stupoare că tot procesul gândit a fost în zadar!
PlaySport.ro a făcut o descoperire importantă pe marginea acestui subiect, un element care, cu siguranță, o să-i surprindă pe fanii dinamoviști, cei care, în tot acest timp, s-au întrebat ce se întâmplă cu stema aleasă chiar de ei.
Dacă Nicolae Badea, prin Clubul Sportiv Fotbal Club Dinamo a pornit, în primăvară, acest tăvălug legat de identitatea SC Dinamo 1948 SA atârnat de factorul comercial, tot fostul președinte al Consiliului de Administrație al societății și președinte fondator la zi în structura „SC-ului” reprezintă cheia folosirii mărcii cu „D-ul”stilizat în culoare roșie. De ce? Pentru că „D-ul” stilizat în culoare roșie a fost înregistrat la Oficiul de Stat pentru Invenții și Mărci, din 19.04.2022, cu dată de valabilitate până în 2031, de Clubul Sportiv Fotbal Club Dinamo!
Este o dublă lovitură, așa cum spuneam, în triumviratul identității aflându-se, mai ales după ce și-a înființat secție de fotbal și în perspectiva construirii noului stadion și Clubul Sportiv Dinamo. În decursul istoriei, CS Dinamo a folosit stema cu „D-ul” stilizat într-o formă sau alta, în mai multe perioade, încă de la înființare (1948) și până în 1990. Și în acest moment, în multe locuri din Parcul Sportiv Dinamo, „D-ul” stilizat poate fi văzut ștanțat în fier, turnat în beton sau sub formă de graffiti, desenat de către fani.
Așa cum am punctat și în articolele menționate prin trimiteri în acest material, în momentul de față, stema cu doi „câini” este folosită în scop sportiv atât de SC Dinamo 1948 SA în liga secundă, cât și de Clubul Sportiv Fotbal Club Dinamo, în Liga 4. Comericial, SC Dinamo 1948 SA nu a are drept de folosință, pentru a putea folosi marca menționată în acest scop fiind nevoie de o negociere între societăți și, cel mai probabil, conform solicitărilor, acordarea unui procent din vânzări către CS FC Dinamo.
Totuși, PlaySport.ro a descoperit că SC Dinamo 1948 SA a înregistrat la OSIM, în „era Negoiță”, mai precis în 2013, respectiv 2015, patru mărci. Sunt singurele care figurează pe acesată societate. La fel, nefolosite vreodată. Mai multe detalii găsiți într-un articol publicat recent.