EXCLUSIV. Sponsorul lui Gigi Becali, care „face cazane” este, de fapt, un gigant cu afaceri de sute de milioane de euro!

Cătălin Mureșanu / 18.10.2021, 12:09
EXCLUSIV. Sponsorul lui Gigi Becali, care „face cazane” este, de fapt, un gigant cu afaceri de sute de milioane de euro!

Problemele firmei de asigurări City Insurances, căreia i s-a retras autoirizația de funcționare, au dus, inevitabil, la întreruperea parteneriatului comercial cu FCSB. În aceste condiții, chiar dacă înțelegerea se întinde până în 2023, în partida de la Buzău, contra celor de la Mioveni, FCSB a apărut, pentru prima oară, fără sponsor principal pe tricourile de joc.

Conform Gsp.ro, vicecampioana încasa 800.000 euro pe sezon pentru afișarea brandului City Insurance pe piepturile jucătorilor și panouri de publicitate la partidele disputate pe teren propriu. În plus, existau și importante bonusuri de performanță, alți 200.000 euro pentru câștigarea titlului, 100.000 euro pentru cucerirea Cupei României, 300.000 pentru pariciparea în Champions League și 200.000 în cazul accederii în grupele Europa League.

Betano vrea să treacă de pe „cocoașă”, pe piept

Întreruperea bruscă a acestui parteneriat nu pare să-l afecteze foarte tare pe Gigi Becali. Motivul? În cadrul emisiunii Realitatea Sportivă de la Realitatea TV, latifundiarul din Pipera a dezvăluit că FCSB nu duce lipsă de oferte și, cât mai curând, spațiul lăsat liber de City Insurances va fi acoperit cu brandul unui alt partener comerical.

Nu e nicio problemă că a dispărut sponsorul de pe tricouri. E chiar foarte bine pentru noi, pentru că am găsit alt sponsor care dă mai mulți bani. Sponsorul de pe spatele tricoului vrea să dea 1,5 milioane de euro și să treacă pe față. Mai avem unii care fac cazane și vor să intre și ei. Fac afaceri cu imobiliare și terenuri. Pe mine nu mă interesează cât de mare ești tu, pe mine mă interesează să-mi dai banii, că oricum semnăm un contract”, a precizat Becali.

„Unii care fac cazane” = o firmă cu cifră de afaceri de 220 milioane euro

Dacă în ceea ce privește „oferta sponsorului din spatele tricoului” lucrurile sunt clare, operatorul de jocuri de noroc la distanță (online) Betano fiind cel la care face referire Gigi Becali, PlaySport.ro aflat cine sunt cei care „fac cazane”.

Este vorba de firma italiană Walter Tosto, brand care a apărut deja pe tricourile roș-albaștrilor, plasat undeva în zona umerilor (vezi foto). Conform romatom.org.com., Walter Tosto WTB aparține grupului Tosto (ultima cifră de afaceri: 220 milioane de Euro, angajați: 1200), un grup de companii cu activități de producție cu sedii în Italia și România, considerat printre cei mai importanți producători de echipamente critice pentru instalații industriale din întreaga lume.

În 2012, grupul Tosto a preluat Fabrica de Echipamente pentru Centrale Nuclearo Electrice situată pe Platforma industrial IMGB de la marginea cartierului Berceni. Practic, cei de la Walter Tosto sunt vecini cu FCSB, baza de pregătire a vicecampioanei aflându-se în apropierea colosului industrial IMGB.

Investiții de zeci de milioane de euro în industria românească

Conform arenamedia.ro, în 2020, Walter Tosto a făcut o investiție de 15 milioane de euro la Oltenița într-o fabrică de produse agabaritice ce vor fi utilizate în producția de petrol și gaze. Conform sursei citate, firma italiană a investit, până în prezent, alți 30 de milioane de uro în fabrica de București.