Ronaldo e originar din Madeira, la fel ca celebrul vin pe care îl întrece deja în popularitate. Dacă avea ”șansa” să se nască la Urlați sau la Odobești, ar fi avut tatuată în ADN vorba dulce-amară ”Apă bei, apă joci”. Acest vers al pierzaniei lăsat moștenire cârlanilor cu talent de pe plaiurile mioritice de ”jucătorul” Dănuț Lupu. (Chiar, Lupu a fost și jucător și ”jucător”!). Care nu se încurca niciodată cu cola, decât poate dacă rămânea fără sifon pentru șpriț.
O fi pățit-o și Cristinel? A rămas fără Evian cu bule pentru șpriț, a turnat în loc licoarea neagră și s-a îmbufnat Georgina? Sau s-a balonat? Știu, știu, el nu bea așa ceva. Ca altfel de ce ar face reclamă la apă chioară… ”Drink water!” a zis ”guru”-ul Instagramului. Și acțiunile firmei care l-a inventat pe Moș Crăciun s-au dus la vale. Cu vreo 4 miliarde. Un mizilic până la urmă și un motiv de satisfacție pentru fanii Pepsi.
Apropo de băutura rivală la fel de ”sănătoasă”, lumea s-a împărțit în două mai ceva ca în războiul Coca-Cola – Pepsi-Cola. Că bine a făcut Ronaldo, pentru că e un model pentru copii și dacă a zis el să bea apă, toți vor fi buluc la țâșnitoarele din parc și la Mec nu-și vor mai lua meniuri, ci doar cheesburgeri sănătoși. Alții că, ce domne, când făcea el reclama la Cola pe milioane era bine? Acum ne zice să ne spălăm pe cap cu ”Clear”, dar după ce i se încheie contractul o să ne spună ”Use săpun de casă” sau ”Șampon de urzică is better”. Poate…
Dar oricum ai da-o, că a fost un gest studiat, că reclamă gratuită, că era eclipsat de Eriksen (da, până aici s-a ajuns!) sau că pur și simplu așa a simțit, să bei apă e un sfat senzațional! Mă rog, dacă nu ai avut ”șansa” să te naști în Africa Sub-Sahariană, acolo unde aproape jumătate din populația de 800 de milioane de suflete nu are acces la apă potabilă. Altfel, mesajul este foarte corect. Să sperăm că a și ajuns acolo unde trebuie. Adică în special la părinții inconștienți care își otrăvesc odraslele cu celebra băutură.
Sigur a ajuns însă mesajul la fotbaliști. La acești ”Ronaldo Wanna be”, mai eficienți ca Xerox când e vorba de copiat. Pe bune, cum să fii Pogba și să faci ce a făcut Cristiano cu o zi în urmă? Am înțeles, tu dai la o parte berea. Berea e rea. Ok. Dar făcuse asta Ronaldo ieri. Mai așteaptă și tu 2-3 zile, să mai uite lumea! Sau îmi scapă mie ceva? Pentru că, după încă o zi, re-re-repetă gestul și un Italian. Manuel Locatelli, care chiar nu avea nevoie de reclamă, după ”dubla” cu elvețienii.
Practic, gestul lui Ronaldo – că e spontan sau studiat – e dus în derizoriu și transformat într-un soi de provocare, așa cum erau cele de pe Facebook de acum câțiva ani, când își turnau toți găleți de apă-n cap. Până și felul în care vă comportați cu acest ”Black Lives Matters” arată cât de virusați sunteți de copy-paste. La început îngenuncheați cu toții, acum e moda revoltei. De turmă.
Băieți, să știți că imprimantele alea 3D s-au inventat pentru mașinării, piese, scule și bascule. La oameni e cu gândirea, cu originaliatea, cu astea… Înțeleg că meseria voastră e mingea, dar acum sunteți pe scenă, cu reflectoarele pe voi. Fiți mai naturali, mai vii! Ca apa…