Cât costă o mașină de Formula 1 și care sunt singurele locuri de unde o poți cumpăra

Gheorghiu Dan / 16.11.2021, 07:57
Cât costă o mașină de Formula 1 și care sunt singurele locuri de unde o poți cumpăra

Oamenii cu bani sunt, în marea lor majoritate, pasionați de mașini scumpe și rare. De ce să nu aibă în garaj și un monopost de Formula 1? Pentru că situația devine mult mai scumpă și mai complicată decât pare.

Cât costă o mașină de Formula 1 și de unde se poate cumpăra?

Monoposturile de Formula 1 sunt o raritate la vânzare, dar majoritatea colecționarilor miliardari din lume reușesc să aibă una în posesie. Oficial, echipele din Marele Circ scot foarte rar la vânzare mașinile care au rulat în Formula 1. Regula spune că o astfel de oportunitate apare pe piață la cel puțin cinci ani de la ieșirea ei din circulație. Totuși, echipele de Formula 1 oferă sponsorilor astfel de cadouri, iar acestea ajung ulterior la licitații.

Așadar, prima metodă de a cumpăra un monopost adevărat de Formula 1 este la licitații. Aici este nevoie de adevărate averi pentru ca visul să devină realitate. E greu să găsești o mașină din Marele Circ sub un milion de euro.

Top 3 monoposturi vândute la licitație

  1. Mercedes -ul lui Juan Manuel Fangio din 1954, achiziționat cu 19,6 milioane de lire sterline
  2. Ferrari F2001, condus de Michael Schumacher în 2001, pe care s-au plătit 5,5 milioane lire sterline
  3. Ferrari F2002, condus tot de pilotul german, în 2002, și vândut cu 5 milioane de lire sterline

Problema cea mare a unui cumpărător nu este neapărat prețul de achiziție. Dacă vrea să bucure de o experiență de Formula 1, proprietarul are nevoie de o întreagă echipă de ingineri și de mecanici, plus de un circuit, pentru că aceste mașini nu sunt omologate să circule în spațiul public.

Piese de schimb greu de găsit

În plus, o altă mare problemă sunt piesele de schimb. Componentele unui monopost de Formula 1 sunt concepute să ofere performanțe maxime, nu să aibă o viață lungă. Drept dovadă, o echipă schimbă de câteva ori motorul într-un sezon. Odată stricată o piesă, nu e prea ușor să găsești, să spunem, un motor de schimb pentru Ferrari-ul lui Schumacher din 2001.

Replici perfecte, dar doar decorative

A doua variantă se numește Formula 1 Authentics. Aceasta este o reprezentanță oficială a Marelui Circ și oferă spre vânzare replici ale monoposturilor din F1. Mașinile arată identic, dar, atenție, nu sunt mașini adevărate. Practic, au niște motoare și cutii de viteze care să impresioneze, dar nu funcționează, nu pot fi conduse.

Rolul lor este unul decorativ, pentru saloane auto sau pentru împătimiți de Formula 1 care vor să-și impresioneze invitații cu un McLaren în sufragerie. Pentru că sunt originale și pentru că arată excepțional, mașinile de la Formula 1 Authentics se învârt în jurul sumei de 600.000 de lire sterline.

Mașină pe comandă, prețuri pe măsură

Cu doar aceste două opțiuni pe piață, un fost inginer de la Mercedes a venit cu a treia variantă. A înființat compania TD F1, care construiește cele mai apropiate mașini de cele de Formula 1. Clientul comandă, inginerul și echipa sa execută. Vrei un Ferrari? Îți construiesc cea mai apropiată replică, exact pentru înălțimea și greutatea ta, cu pneurile care te atrag cel mai tare.

Costul unei astfel de mașini este de 850.000 de lire sterline, dar, din nou, intervin cheltuielile adiționale. Atunci când clientul vrea să iasă pe pistă, TD F1 îi trimite o echipă de 20 de ingineri și mecanici, care, evident, nu sunt deloc ieftini. De asemenea, trebuie ținut cont din nou de perisabilitatea pieselor. TD F1 schimbă motorul cu totul după doar 3000 de kilomtri parcurși.