Prima cursă din noul sezon de Formula 1 va fi cea de la Bahrain, pe 5 martie. Din acest an, cursele vor avea parte de o modificare importantă. Toți piloții vor purta pe căști mini-camere video.
Noul sezon din Formula 1 va debuta la Bahrain, pe 5 martie. Până atunci, șefii ”Mareului Circ” au decis să aducă o modificare importantă din acest sezon.
În cursul zilei de marți, Formula 1 a semnat un parteneriat cu firma Racing Force. Potrivit acestui nou acord toţi piloţii care vor evolua în acest sezon vor purta pe căşti mini-camere video. Acestea vor fi omologate de Federaţia Internaţională de Automobilism (FIA). Mini-camerele vor fi amplasate pe căptuşeala de protecţie din interiorul căştii, la nivelul ochilor piloților. Ele au 8 milimetri în diametru şi cântăresc 1,43 grame. Mini-camerele video vor fi folosite pentru prima dată în cadrul Marelui Premiu din Bahrain.
În august 2021, aceste mini-camere au fost testate pentru prima dată de către Fernando Alonso, în timpul Marelui Premiu al Belgiei.
Fanii celei mai importante competiții auto din lume s-au entuziasmat la aflarea veștii că Andretti Autosport este gata să se întoarcă în Formula 1. Acest nume este unul legendar în „Marele Circ”. Noua echipă este condusă de Michael Andretti, fiul fostului campion mondial Mario Andretti. Echipa s-a unit cu gigantul Cadillac, producătorul de automobile de lux deținut de grupul General Motors, cel mai mare producător auto din Statele Unite ale Americii.
Noua grupare ar vrea să se înscrie în campionatul Formulei 1, iar FIA a primit cu bucurie această veste.
Salut vestea despre parteneriatul Cadillac – Andretti. FIA așteaptă cu nerăbdare să discute cu aceștia despre procesul de ”Exprimare a Interesului” pentru înscrierea în campionatul mondial de Formula 1”, a transmis președintele FIA, Mohammed Ben Sulayem.
Principalul opozant ar fi chiar șeful celor de la Red Bull Racing, cea mai puternică echipă din Formula 1. Christian Horner nu este, însă, singur. 9 echipe din 10 se tem că o nouă echipă ar însemna mai puțini bani în conturi. Sumele s-ar împărți la 11, lucru care nu este pe placul tuturor. Chiar Horner declara, în urmă cu câteva luni, că nu dorește diluarea premiilor. Pentru ca Andretti și Cadillac să aibă o șansă, trebuie să respecte ”Acordul de Armonie”. Acesta presupune ca orice echipă care s-ar alătura Formulei 1 să achite 200 de milioane de dolari, sumă care ar urma să fie împărțită de cele 10 echipe deja existente în competiție. Iar în padoc se vorbește de triplarea sumei respective printr-un nou ”Acord de Armonie”.